torsdag 4 mars 2010

Sommarsingoalla


När jag ändå var i farten och sydde en klänning till hemlispaketet så blev det en till lillan här hemma med. Försöker ju göra slut på lite av mina tyger för att få plats med nya godbitar.

Material: Nyckelpigetyget kommer från stoff och stil och den röda interlocken från JNY design.

Sömnad: Sytt ihop allt på OL maskinen. Har använt mig av rullfåll vilket jag tycker är snyggt och enkelt. Lär bli mycket rullfåll på sommarkläderna.

Mönster: Ulla welinder storlek 1 år. Lite stor nu men förhoppningsvis blir den lagom till sommaren och verkar ju funka i ett par år sen. Härligt!

Har en massa idéer om sommarkläder så denna kan hamna i shoppen om någon är intresserad.

Dagens plus: Fått en hel del beställningar. Superkul :D Väntar bara på en leverans från JNY design så ska jag ta tag i flera av dem. Kul att det man gör uppskattas. Det gör ju även att man kan fylla på med nya tyger med lite gott samvete.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Så fint!!! Surfade runt och lyckades inte hitta din shop - hur gör jag för att se vad du säljer???
mvh
Ylva

Sandra -Vildkatten sa...

Finns länk till den i min högermarginal. Har bara smygöppnat den lite än så länge så den är inte så välfylld

Hälsningar Sandra