söndag 28 december 2008

Ännu ett UFO har landat

Här råder värsta febern, UFO invasion på hög nivå. Denna förklädesklänning har legat en längre tid och mest varit gosig för katten. Men idag så kom liksom den där idélampan upp i mitt huvud. Att det inte slagit mig tidigare, det här med olika färg på över och undertråd. Det är ju lösningen på flera av mina UFOn. Iaf så blev till sist då kantstickningen bra, klänningen fållad och mitt märke påsytt.

Nu till dagens andra mission, att sy ett knapphål. Min maskin har tydligen en funktion som heter automatiskt knapphål, fanns minsann inte på maskinen i skolan för mycket länge sedan. Men det gick riktigt bra faktiskt. Sydde ett par prov innan det blev att sätta nålen i denna klänning. Tyvärr hände något när den skulle vända så en omgång till med sprätten (vi brjar bli nära vänner nu). Vet inte hur mycket jag använt den i helgen men en hel del.

Mönster: Har för mig att det är Meedom klänning 1½ i förklädeslängd.
Tyg: Från stoff och stil, knapp från Furulunds.
+: Inlove i det turkosa tyget. Att jag kom på alla dessa lösningar tillsist.
- Att det tog sådan tid att färdigställa.

Inga kommentarer: