tisdag 13 januari 2009

Muddkant var det...:/

Idag har jag nästan sytt 3 bodies. Saknas bara lite muddkant på dem. Har redan sytt en del av dem men är inte helt nöjd.
Hur gör man för att den första sömmen inte skall synas när man sedan sytt med tvillingnålen?
Mitt svar är väl egentligen bara att ta fram en jäkla massa mudd och bara prova mig fram, men orka. Dom jag gjort hittills är ju bara till mitt knytte så det gör ju inget med den synliga sömmen, syns ju ändå inte när kläderna är på. Men hade varit kul om det såg ännu finare ut.

Orka nr 2: Tar verkligen emot att sätta sig en kväll och banka i knappar, men det är ju nödvändigt om de ska gå att använda. Som tur är så är det en lång tid kvar så jag hinner nog... hoppas jag.

Nu är det dags för sängen så får vi se om kitt nr 2 blir klart i morgon. På god väg iaf.

1 kommentar:

Liza sa...

Hej, såhär gör jag
http://smayrvader.blogspot.com/2008/11/kanta-med-mudd.html

och så syns inte den första sömmen. Det är bara fråga om min bild är opedagogisk:)