torsdag 14 augusti 2008

Helgens skapelser

I helgen blev det en hel del skapat och mindre bloggat så jag
uppdaterar om skapelserna här.





Först blev det ett påslakan i spjälsängsstorlek. Nöjd med det mesta men har fått mig en läxa att spara för större hål där uppe samt att dessa bör kantas innan man sytt ihop allt :P Gillar att den vita kanten bryter av lite och mjukar upp den samt att det blev billigare att göra en egen än att köpa färdigt på IKEA.















En babyfilt som jag gillar skarpt. I mitten ett prickigt tyg med en röd fleecekant och även baksida i fleece. På bilden ser den lite ojämn ut men i verkligheten är den mer rak i kanterna. Inte någon mästerfotograf ännu av mina alster.













Ännu en babyfilt i det prickiga tyget. Har svurit äver kantningen på denna och det slutade med att jag fick sy på en bredare kantslå för att dölja mina misstag. Men jag gillar slutresultatet och det lite speciella med denna är "snuttisarna" som är påsydda.



Fler saker lär det bli för sy är roligt. För att inte tala om hur kul det är med alla nya tyger som kom idag me posten. Helgen är räddad :D

Inga kommentarer: