söndag 3 augusti 2008

Inspirerande

Har under flera dagat tittat på så underbara sybloggar att jag nu bara måste testa att sy själv. Har i år fållat alla gardiner och nästan lagt upp mina för långa byxor, fattas bara en söm så är de klara. Men nu väntar nya projekt.
En kompis till mig väntar barn och det borde ju inte vara så svårt att sy saker till bebisar kan man tycka. Om inte annat så kanske jag en dag kan sy till en egen bebis. Håller på att leta mönster för fullt vilket har varit lite svårare än man kunde tro. Fått flera tips på olika bloggar - iaf fått tag i ett från Butterik, bibblan hade inget när jag snabbt kollade hyllan (får kanske kolla igen) sen har jag beställt en tidning me. Ska bli spännande när den dimper ner i brevlådan.
Så var det där med sysmaskin, tidigare i våras var jag och kollade på en. Då skulle jag bara ha den till att göra det som jag hittils gjort fålla gardiner och så där -får nog överväga en annan nu kanske.
Ett par muddbyxor och dreggelscarf verkar lagom att börja med - ska bara hitta ett bra mönster först.

Kram

Inga kommentarer: