söndag 24 maj 2009

ÄNTLIGEN klar

Sedan min allra första månad (ungefär) med symaskin här hemma så har denna jacka legat och blängt på mig.
Att det dragit ut på tiden började med att jag blev osams med snedslån som den är kantad med. Så när jag köpte min kantbandspressarfot löste jag det problemet. Sen ville jag ha mudd i ärmarna för det tror jag kan vara skönt för små barn men tyvärr var det aldrig brun tråd i min OL maskin (förrän idag) så väntan blev längre. Sen var det det där med knappar och knapphål. Har dragit mig in i det längsta men nu fanns det ingen återvändo, brun tråd i maskinen, fram med instruktionsboken och så var det nästan klart.

Mönstret kan härstamma från en Gynterblus. Den ser väldigt vid ut så kanske den kommer behövas sys in lite (om den kommer att användas). Nu får den ligga i lådan i väntan på bebis och jag har ett renare samvete med ett påbörjat projekt mindre.

1 kommentar:

Helena sa...

Jättefin! Skönt när man får göra klart påbörjade projekt.