söndag 24 maj 2009

Något litet sytt idag med

Egentligen har jag hållit till vid symaskinerna och mönster papper hela morgonen och förmiddagen. Det har knåpats, klippts och ritats och sömnaden är påbörjad. Först ut att bli klar är denna mössa
Mönster: Från Ottobre 5/2006 men förminskat och omarbetet

Material:
Kanintyget från JNY design, mudden från lokala tygaffären, satinbanden från pysselaffären.

Sömnad:
Gick ganska bra första sidan om man räknar bort att maskinen inte som jag ville men efter en hel del justeringar så funkar den som den ska igen. Problem 2 var när jag skulle sy på andra sidan, då hade jag klippt ut 2 likadana sidor, så jag klippte till en mössa till av snutten som ändå låg där. Testade för första gången att sticka ner sömmen, gjorde det först på några andra plagg så på denna prövade jag kråkfötter. Är hyffsat nöjd, är ju första gången och lite klurigt var det vart pressarfoten skulle vara för att den skulle komma där jag ville. Kantremsan syddes på och kantades sen med tvillingnål (någon måste ha flyttat runt den :P) Sist sydde jag på satinbanden. Lite ljusa i färgen men man tager vad man haver och detta blev bäst.

Plus: Är stolt över mig att jag ritat om mönster och vågat prova sticka ner sömmar.

Minus: Bilden blev suddig och ingen att prova den på. Men annars är jag väldigt nöjd.

Inga kommentarer: