söndag 17 januari 2010

Massa sytid :D


Har fått hela dagen till mitt förfogande i syrummet. Det gillas. Inte för jag har så storslagna planer egentligen, men lite smått och gott som redan finns utklippt borde bli färdigt. Sedan bränns det att klippa i djungeltyget, jag klurar bara på vad det ska bli...

Hittills idag har jag fått klart



Ärtpåsar till Zelda. Perfekt att göra av med småbitar på.

Klippte ut lagom stora kvadrater, overlockade kanterna, vände dem.
Sydde stickning och fyllde för att sist sy igen hålet. Simpelt helt enkelt.

Nya spishanddukar

Började projekt göra något med alla mina små gästhanddukar som låg och skräpade. Lite lagom roligt projekt som ger möjligheter att rota och mixa och matcha med alla tyger man har.
Idag hhr jag bara sytt i knapparna, men det skulle med göras innan jag kunde använda dem.

Flodhästmössa
storlek 44

För liten för Zelda, men kanske finns någon kompis som behöver en fin fin mössa snart.
Mönstret som på de andra, från Doris och assar. Det var det sista jag fick ut av mina gula flodhästar :( Men då får man köpa nya tyger :D (som om jag har brist på dem liksom).
2 bruna molnmössor.

Samma mönster som till flodhästmössan. Bytte till mig en bit bruna moln och så fint det var. Klippte ut en body med och sen var snutten slut... men man kan inte ha hur mycket som helst på lager... ska fortsätta försöka göra slut på några tyger framöver...

Bye bye
åter in till syrummet och slutföra fler projekt

Inga kommentarer: