måndag 7 december 2009

Inflyttningspresent

Som jag har klurat på tyg till denna present. Vad som skulle göras var klart för länge länge sen, men som sagt vilket tyg har jag klurat på länge. Innan inflyttningsfesten fick jag reda på att köket var grönt... men grönt finns i såååå många nyanser så det kändes väldigt riskabelt att sy något innan man själv skådat den. Och efteråt var jag inte mycket klokare... enda jag var säker på var att någon grön som skulle matcha skulle bli svårt att hitta. Men när jag var i donartagen i sy"skrubben" så hittades detta tyg

Plastpåsetub och korg till diskmedelstabletterna

Egentligen så finns det en spishandduk i kittet med, MEN paketet var tänkt att skickas till mottagaren 22 mil bort men av en slump kom de förbi på fika igår när de ändå var i krokarna och det var dessa 2 som hann bli klara. Allt låg utklippt och klart och väntade bara på lite sömmar.

Material: Allt från stoff och stil.

Mönster: Påstuben är höftad mot en annan, korgens mönster från IKEA.

Plus: Blev lite kär i det blommiga under arbetets gång och hela min köpta bit ligger tillklippt nu.

Önskar mig: Påfyllning i tyghyllan. Inte för att den är tom, utan för flera favouriter tagit slut i mitt skapande så nu är det dags för nya. Sen måste man ju ha en del i samma färg för mix och matchning.

3 kommentarer:

Anita sa...

Så flotte disse var. Regner med det blir en fornøyd mottaker. Har lenge tenkt at jeg skal sy en slik posetube, men det tar tid... :)

od Andulky sa...

Jättefint! Gillar verkligen korgarna!! Borde också sy en sån :-)!
Tack för din gratulation och lycka till med din examen!!!
/Anna

Sjöormen sa...

Kan meddela att presenterna pryder sin plats i köket och mottagaren är väldigt glad. Ser fram emot den sista delen, hoppas att den kommer till nyår (men känn ingen press).