söndag 20 december 2009

Vimplar och en massa djur

Nu har jag lite sytt att visa upp. Har typ en miljon utklippta saker som bör betas av innan jag klipper ut nytt. Men inspirationen flödar och jag vill typ använda alla mina tyger. Tilläggas ska att tiden inte är riktigt lika stor samt att behovet inte överensstämmer med allt jag vill göra. Dum ekvation.

Rosa vimplar

Röda vimplar

Barnslig panelgardin


Mönster & Sömnad:
Många har sytt vimplar tidigare och deras bilder visar ju på att det verkligen piffar till ett barnrum. Därför blev jag lite sugen på att testa själv och sydde 2 olika för att kunna ha att byta med.
Sökte vimplar på nätet. Förstorade det lite, och hittade på min egna upphängning (blev riktigt nöjd med den).
Gardinen: Tog biten som var kvar av tyget, delade det i mitten. Fållade kanterna och mätte fönstret där den ska hänga och sydde efter det. Inte mkt att orda om.

Material: Barnsliga djur från Ikea. De övriga tygerna är en blandning från Stoff och stil och stuvar från lokala tygbutiken. Snedslå även den från lokala butiken.

Plus: 3 saker av miljonen saker som är utklippta är färdiga. Ska hänga upp den röda vimplen i morgon, den rosa får bli julklapp.

Minus: Sjukt tråkigt att sy gardiner.

Nu har jag ju sytt upp en massa tyger... det borde väl rättfärdiga nya inköp *himlar fint med ögonen*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag hittade ingen mejladress till dej men det är interlock jag letar efter. :) Mejla gärna om du har lite över :) ts020904@hotmail.com