fredag 19 september 2008

En elefant balanserade...

Inspirerad av flera andra bloggare ville jag göra en klänning med olika mönster. Har ännu inte hittat något mönster som fallit mig i smaken så prövar på "Baby Cool" förklädesklänning.
Mönster: Förklädeskläning från Baby Cool boken
Sömnad: Pressa och sy fickans öppning. Pressa och sy baksidornas invikningar. Sy axel och sidosömmar. Kanta med snedslå.
Tyg: Gröna elefanter från stoff och stil, gult prickittyg stuvbit, "smutsvit" snedslå från lokala tygaffären.
+++ Att jag denna gång vågade blanda tyger och mönster.
--- Fickan, är inte riktigt nöjd med den. Fick konstig form vid pressandet.
!!! När jag klippte ut de båda tygerna tyckte jag att de var fina tillsammans, nu vet jag inte vad jag tycker. Men snedslån är iaf snygg på.

Inga kommentarer: