torsdag 11 september 2008

Sytt och pysslat...




Sällar mig till listan över dem som gjort egna näsduksfodral. Hittade en beskrivning hos Att sy en gecko. Eftersom näsan var som den var den senaste tiden så har jag och servetterna blivit bästa vänner. nu kan även jag pynta dem fint. Några av de som gjordes, 2 är redan iväg till mamma i prickigt gult tyg samt sambon fått en me.


Mitt andra projekt som är färdigställt är en dagisväska enligt Knåpmoderns ritning. Den är till mig som jag kan ha mina x:a kläder i på förskolan. för tro det eller ej men fröknar kan oxå behöva sådana ibland. och eftersom vår färg är rött så fick det bli Ikeas röda flodhästar på den. Gick hur lätt som helst att sy och gillar att det är lättare att sy ihop den utan nålning än med. Skulle vara duktig första vändan när botten skulle på men det var enklare utan nålar.







Nu börjar jag på allvar få kläm på det där med kantslå *stolt* denna klänning är sydd enligt mitt egna mönster i storlek 50. Egentligen skulle jag velat ha lite svart/röd spets längst ner på klänningen men hittade ingen. Sen fegade jag ur när jag tänkte sätta röd kantslå. Den kommer iaf att få röda tryckknappar en dag när jag behagar lära mig den konsten. Alla knappar ligger här och väntar på sina rätta ägare.


Allt för idag... ska klippa till en a-klänning i mitt underbara gula tygfynd, kanske sick-sacka några av mina nya tyger (har inte tvättid förrens på söndag) *plåga* sen ska jag somna till instruktionsvideon av min nya symaskin. har nämligen införskaffat mig en overlock för 2 dagar sedan. inte vågat pröva den ännu. den är dock uppackad.

Inga kommentarer: