fredag 26 december 2008

Flaskpåse

För att piffa till julklappen till farmor (en flaska svagdricka) så sydde jag en egen påse till den. Pappa fick en egen flaska med Famous Dad whiskey och förärades även han med en påse



Detta är en improviserad bild eftersom jag naturligtvis inte tog när de var under granen. Hade en fin tag också på den. Båda fick rött tyg och ett band. Hittade en beskrivning här men eftersom tiden var knapp och jag inte lärt mig göra knapphål ännu så förenklade jag kraftigt. Klippte till botten och ytter-samt fodertyg till sidorna. Använde OL till att sy en lång tub av ytter samt fodertyg. vände dem rätt och sydde på botten. Sedan sydde jag kanten högst upp på den vanliga maskingen. Ställ i flaskan, knyt ett fint band och gå iväg på kalaset.

Man kan ju pynta dem i all evighet men dessa var helt rena från sånt eftersom klockan rusade iväg som ett x2000. Nu ska jag sy en till så får vi se vad det blir för färg på den.

Inga kommentarer: