tisdag 6 januari 2009

2*byxor

Var inte meningen att knyttet skulle få två nästan identiska byxor men var inte så snabb på att sy så paret som var tänkta för min kompis lilla tös får stanna här så länge.


De med grön mudd är i storlek 50 och de med svart i storlek 56. Skall försöka mig på att ordna någon mer spännande body till dem, ska bara hitta ett roligt tyg.
Mönster: Som vanligt från Ottobre. Nr 6 2007 om jag inte missminner mig.
Material: Mudd och tyg från stoff och stil.

Gillar de gröna bäst än så länge men med rätt body till så blir de nog jättehäftiga.

Det nya året har bjudit på en massa tygshopping *superkul* Har bland annat testat den nya tygbutiken mjukatyger.se och där blev det en laddning. tygerna hänger på tork så bilder kommer senare, om inte annat på färdiga alster. Sedan gjorde jag ett besök på Gittes tygkällare när jag ändå var nere i Kristianstad så det blev lite tyger till Knyttet. Var ganska duktig och höll min handel till väldigt låg. Passade dock på att köpa några rullar till min OL.

Min sämsta shopping för veckan blev stoff och stil. Varit inne flera ggr och fiaxat en beställning men bara inte tryckt på betala och nu var tyget slut. Suck vad sur man kan bli på sig själv nu. Men iofs så har jag ju inte brist på tyg men hade jättebra idé framför allt på ett av dem :/

Sen har jag förhandsbokat lite nya retrotyger från Jofotex, de ska komma i slutet på februari. Valde färgerna turkos, lime och orange. Så skiljer de sig mer från mina elefanter och ugglor och nu filurtyger. Mycket tyg är det iaf, men kan man någonsin få för mycket??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan givetvis aldrig få för mycket tyg. Dessutom håller allt vårt tygshoppande igång konjunkturen, åtminstone så länge vi handlar tygerna i svenska butiker.
Babydressarna var fina, synd att jag inte har en egen sån liten ...

Anonym sa...

varför kom inte min kommentar som jag skrev för flera dagar sen med för, måste gjort något fel... byxorna var i alla fall jättefina! När är det bebis på gång? (eller har jag missuppfattat?)