torsdag 8 januari 2009

Babykit i strl 50

Mitt första kit är färdigt. 2 bodies+ byxa blev det. Har klippt till ännu ett kit, och en body där är tänkt att passa till båda. Strömming skrev på sin blogg att hon inte hade så mkt kläder som matchade ihop så det har jag försökt att ta till mig. Bra tips där att man har mer än en byxa+body, blir lätt mkt tvätt annars.

Ugglebodyn är samma som den här.

Elefantbodyn behöver inte mkt mer presentation.
Mönstret har jag kollat upp och det kommer från Ottobre nr 5/06.
Material: Gula elefanter från Jofotex och vit från lokala tygaffären.

De lejongula byxorna är ett ihopknåpat och förminskat mönster från Meedom. Är inte riktigt nöjd med det men ska ändra det lite till dagens byxor. Lite mer vidd tror jag och kanske något mindre muddar.
Den lejongula velouren kommer från mjukatyger.se och mudden kommer från Furulunds.

++ Kul att ge sig ikast med nya saker + att knyttets garderob växer så behöver man inte ha panik över det sen.
-- Inte riktigt nöjd med byxmönstret + att jag en dag måste banka i lite knappar i en hel hög med saker :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för kommentaren i min blogg! Vad fina bebiskläder du har sytt! Jag har inte varit så modig i färgkombinationerna jag heller tidigare men nu kändes det som om de röda elefanterna bara ropade efter den turkosa mudden. Och vem är då jag att säga emot :)