lördag 17 januari 2009

Min syhörna flyttar...

Så har stora flytten äntligen inletts. Symaskiner och datorer får maka på sig för att lilla knyttet en dag ska få ett eget krypin. Idag började projektet med att flytta allt. Tar kvadratmeter för kvadratmeter för det är mycket som ska gås igenom och slängas eller läggas på rätt plats.

Nya datarummet/syhörnan ska hålla till i klädkammaren och där finns det grejer... där har vi liksom samlat på allt som inte kommit på plats någonannanstans. Och i datarummet... där finns det oxå grejer -Massor med grejer. Tänk vad saker 2 personer kan samla på sig som de senaste åren bott på åtskilliga platser var för sig och sedan slår ihop sina påsar. Dags att rensa.


Får lägga upp lite bilder senare på hur flytten fortskrider.

Ett plus är att sömnaden kan fortsätta när jag vill för maskinerna är på plats. Bara alla tillbehören kvar av syhörnan.

2 kommentarer:

florin design sa...

Jga vet percis vad du menar mad att man sammlar på sig mycket saker! Vi flyttade hitt i höstas och då rensade jag massor bland tyger och annat men jag har redan kastat två stpra sopsäckar till.... Fattar inte varför man spar på så mycket onödigt.

Lycka till och visa gärna bilder!

Anonym sa...

Känner igen det... men vi tar det i småbitar. Just nu längtar jag efter ett vitrinskåp så jag kan flytta ner hyllan i källaren och organisera där... går inte att hitta nåt där nere...