fredag 19 september 2008

Fick en ny maskin

Lämnade in min 1½ månad gamla maskin på reparation då den helt låst sig. Idag kvitterade jag ut en splirrans ny och var bara tvungen att testa den. Passade därför på att färdigställa en A-klänning som legat här och väntat en vecka nu.

Mönster: Meedom A-form 1,5 storlek 56
Tyg: Stuvbit från lokala tygaffären + snedslå från Stoff och Stil
Sömnad: Sy axelsömmarna, sy sedan sidosömmarna. Kanta ärmar och nederdel med snedslå. I ryggen gjorde jag ett sprund. Kantade sedan sprund+ halsen.
+++ jag gillar verkligen tyget och blev så nöjd när jag fann lösningen på mitt problem. Tänkte först att den går aldrig att få på en bebis, men sen fann jag etttutres sida och där hade hon gjort sprund, jippi det ska jag med göra.
--- att jag inte har någon att testa den på :(
!!! att maskinen var på lagning så jag hann finna lösningen på mitt problem :D


Inga kommentarer: