söndag 14 september 2008

Så nöjd med min overlock

Så var första dagen framför min nya overlock avslutad. Är verkligen nöjd med den, det blir så fint när man syr. Men det krävs lite mer träning för att få det ännu bättre.

Började så smått med att göra några näsduksfodral. Blev ett gäng i olika mönster, hade blivit ännu fler om inte katten somnat på strykbrädan vad gör man inte för husfriden ;) Men har några nytvättade tyger som jag absolut måste göra några av sen.



Sen vågade jag mig faktiskt på att göra några muddbyxor. Erkänner att det inte gick helt smärtfritt i början, ibland blir det lite fel när man tänker och ibland har man tänkt rätt men på något sätt blir det fel. Mönster hamnade på fel håll, fel ihopsydda men skam den som ger sig.
Använde mig av Meedoms mönster form 2 för byxorna, storlek 56 men om jag jämför med köpta så är dessa större, mer som 62. Använde mig av denna beskrivning för sömnaden. Hur lätt att förstå som helst.Bilden känns lite suddig. Tyget till "pirat"byxan är köpt på min lokala tygaffär och det blommiga tyget kommer från MG-tyger och mudden kommer från stoff och stil. Gillar färgkombinationerna men måste bara beställa skön blå velour så blir det ett par riktigt härliga byxor till. 3 par är nästan färdiga så när som på midjemudden, men de får bli i morgon för nu är jag för trött.

Måste även uppdatera min lista över saker jag ska pröva på för nu har jag ju gjort muddbyxor, får komma på något nytt helt enkelt.

Natti

Inga kommentarer: