söndag 5 oktober 2008

Lördagspyssel

En regning lördag. Hade tänkt tvätta alla mina nya tyger från stoff och stil och från furulunds i Borås men älsklingen tog med sig nyckeln till tvättstugan ut på golfbanan så då fanns det bara en sak att göra. Sy av det som fanns (vilket är en del iaf) så då blev det 3 klänningar.


Först ut är en förklädesklänning. Mönster är från BabyCool. Allt tyg är stuvar från lokala tygaffären. Nu ska jag hitta ett annat klänningsmönster och testa att leka lite med tyger på. Nu när jag har några att välja mellan. Synd bara att man inte har någon att testa allt på men dyker kanske upp någon snart. är ju mer än en bekant som väntar tillökning.



Sen blev det 2 prickiga klänningar. Har nog en förkärlek till prickar när man kollar i mina tyglådor. Gillar skarpt tyget med de svarta och vita bubblorna. Mönster är eget och är i storlek 50.


Och eftersom kvällen var ung så blev det massor tillklippt, ska bara sys också. På olika bloggar har jag sett varianter på klänningar med ärmvingar - ett sånt mönster är jag på jakt efter. ska se om det är svårt att trolla ihop något eget. Sen hittade jag underbara blusar på en blogg - undra vart det mönstret kommer ifrån. Frågade lite fint -hoppas på svar.

Inga kommentarer: