söndag 19 oktober 2008

Stolt som en tupp

Japp det är jag det. Inte för att jag lyckats med något direkt märkvärdigt men för mig är det stort.
Jag har äntligen tagit mig i kragen och skapat ett mönster till en dreggelscarf. En ritning hittade jag här för ett tag sedan och har bara blivit liggandes. Nu har jag fått till det. Dessutom har jag lyckats byta trådfärg i min Overlock, det var något som krånglade men tillslut så fungerar den som den ska. Och det färdiga alstret blev så här:


Det största som hänt är att den har fått en "Lilla Hjärtat" märke.Beskrivning om hur man gör finns där mönstret hittades. Och tyget kommer från MG-tyger om jag inte minns fel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hit har jag inte hittat förut! Massa fina saker va det att titta på i alla fall. Och fjärilstyget på dregglisen va ju verkligen jättegulligt! Tittar snart in igen!

skrotis sa...

Tack för kommentar på min blogg! Skäms att säga att jag inte såg den förrän idag... Kul men en annan nybörjare i alla fall och vilka fina saker du gjort!

Majsan sa...

Vilka fina saker du har gjort :) Jag följde din länk till mönstret på dreggellappen. Men den funkade inte. Skulle du vilja dela med dig av det? Jag ska sy till mitt barnbarn