onsdag 29 oktober 2008

Äntligen har symaskinen fått jobba

Japp, tomt har det varit en längre tid. Saxen har fått glöda då jag klippt massa flanosagor till jobbet. Men ikväll var det dags, satte saxen i ett tyg jag hittade på farmors vind och omvandlade en liten bit av det till en klänning.Mitt vanliga mönster från BabyCool i storlek 50-56. Inget konstigt med sömnaden alls. Till och med snedslå och jag börjar komma överens -Äntligen. Har en klänning till som nästan är färdig, fast även om det är samma möster så är de väldigt olika. Hoppas den blir klar i morgon.

Sen har jag bestämt mig för att göra ett Novemberlöfte, Jag ska INTE köpa fler tyger före julafton. Däremot sybehör såsom tråd, knappar och dragkedja. Detta för att min ekonomi måste räddas... Tur att jag hann få hem mina elefanter och en jätteladdning från stoff och stil innan jag skapade detta löfte :P

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha vilket löfte! jag fick hem mitt landskapstyg idag så nu kan jag vara med på ditt löfte :) dock med undantag från mudd för det har jag nästan ingen och måste ha hem nästa vecka :) fast jag hoppas jag va smart där för jag satte ut en annons på nätet och ska kolla hos en inne i stan nästa vecka som hade mudd och andra tyger sen 70talet :) kan bara inte bli så dyrt... och jag SKA vara hård mot mej själv :) hihi

jättefin klänning!