onsdag 17 mars 2010

Hemlisbyte med sporttema

Nu är det dags för ännu en omgång hemlisbyte. Ska bli så skoj, denna gång är det sporttema och det låter ju hur roligt som helst.

Frågorna:
1. Hur många barn har du och vilken sort?
En tjej född juli 09

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Huvudmåttet 44½cm, Storlek 74 nu, så 80 borde passa till sommaren. Häl till stortå 10 cm

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Jag är en storlek S 34/36, skorna är även de 36.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Virkning och stickning har jag inte lärt mig ännu. Jag tycker själv jag bör vara på väg mot medel i sömnad på mina välkända områden. Nybörjare på annat som jag inte vågat mig på ännu...

5. Någon annan hobby eller stort intresse?

Nu i vår ska det grejas i trädgården, annars gillar jag matlagning och bakning

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
syr mest i mjuka tyger som interlock, jersy och velour.

7. Är du allergisk mot något?
Nyklippt gräs, men det gör ju bara att jag slipper klippa gräset ;)

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Vi kör med de flesta färger här hemma.

9. Vad läser du för typ av böcker?
Just nu har jag äntligen fått tid att läsa någon sida i boken jag köpte för över 1 år sedan. En gravidpocket bok ;) Lättsamma böcker har varit min grej

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre barn

11. Nytt eller second hand?

Blir mest nyköpt här. Men hittar jag något fint secondhand så köper jag det. Men är inte ute och letar speciellt ofta.

12. Pojk/flick eller unisex?
flick eller unisex.
Vi befinner oss i åldern där klänning är väldigt opraktiskt även om det är fint.

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
gillar inte riktigt viscosetyger

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?

Knappar, jeanstråd, gummitråd till smock

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?

Tyg är alltid roligt eftersom jag sällan hinner läsa.

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?

Tunika till mig själv i någon enkel modell, mönster på busvänliga sommarkläder till liten. Solhatt till lillan och bodysuit/lekdräkt/pyjamas med korta ben och ärmar.

17. Bor du i hus eller lägenhet?

I lägenhet med egen uteplats

18. Något tillbehör du behöver?


19. Kaffe eller te?

Kaffe när jag fikar med andra, te när jag är ensam hemma.

Inga kommentarer: