söndag 14 mars 2010

Ibland tar det lite tid


Lillan har haft en ugglemössa nu i ett par månader. Hela vintern har jag retat mig på att vi inte har haft någon matchande scarf. Så i mitt tillklipparmaraton klipptes den till och syddes ihop min min lilla syhelg. Typ 10 minuters arbete. Så när den äntligen är färdig, då har hon nästan vuxit ur mössan :/ nåja, scarfen går ju att använda som dreggelscarf nu med, då tänderna har börjat titta fram.

Set nr två är även det till lillan, men i större storlek (45) Nu sydd i hjärttyget köpt hos Mjuka Tyger. Lite flickigt till jeansanoraken som ska bäras i vår. Mönstret på mössorna kommer från Doris och assar. Scarfmönstret är ritat efter en beskrivning på familjeliv.se


Ännu ett set till liten här hemma. Hur många set kan man behöva??
Jag vill ju så gärna sy något i alla nya tyger, men vet inte alltid vad.
Behöver ju inte hur många tröjor/bodys som helst :(
Fordonstyget kommer från Mjuka Tyger och är riktigt härligt i färgerna.

Har lagt in en liten förhandsbeställning på några nya färger om någon är intresserad.

Inga kommentarer: