torsdag 11 mars 2010

Prototypbyxa

Har ett antal byxbeställningar som ska avverkas nu på min lilla syhelg. Mammagruppens barn ska nämligen allihopa ha molnmuddisar och eftersom jag inte sytt några till min lilla sen hon fick sina i 62 som börjar bli väldigt korta nu, var det dags att ta fram ett nytt mönster.


Ser inte mkt ut för världen där de ligger men de sitter jättebra på och en söt liten blöjrumpa finns det plats till.

Mönster:
Meedom form 1 avritad 68, förlängd och utställd nertill. Motsvarar en 74-80 som inte är för bred över rumpen.

Material: Mudd från stoff och stil, velour från Mjuka tyger.

Sömnad: Precis lagom att hinna med medans lillan sover sin tupplur

Nu väntar jag på mitt paket idag sen så ska tvättmaskinen snurra och saxen klippa :D Byxmaraton blir det :D

1 kommentar:

Unknown sa...

Låter lysande!!! Lycka till!! Ser bra ut än så länge :D Kram