söndag 2 november 2008

Fel fel fel fel...

För ett tag sedan gjorde jag en koll i mammas och pappas källare efter bra att ha saker. Hittade då denna kasse.


Super tänkte jag, såna ska jag sy och alltid ha i bilen när vi handlar. 2 enkla kvadrater och en längre botten och sidoplatta. 2 handtag och sy ihop längs sidorna. Hur enkelt som helst. Nåja, ville ju att min variant skulle hålla ett bra tag så då fick den foder. Sydde på fina bärhandtag inga problem. Nu kommer det kruxiga, att sy på snedslån på sidorna. Det som sett så enkelt ut på påsen blev en smärre mardröm.



När jag sydde sista sömmen så upptäckte jag att bärremmarna var fastsydda på fel sätt. Inte att jag sprättar upp allt och börjar om, då går det snabbare att göra en från början. Men jag tror att den ska funka att packa maten i ändå.

Det är för övrigt inget objekt man ska syna i sömmarna, men på håll är det i alla fall snyggare än en plastkasse. Nästa gång är det jag som vändsyr kassen eller syr den som dagiskassen för en räcker inte när man handlar.

Material: Blommiga tyget från Jysk, det lila tror jag är från senaste IKEA besöket. Vit snedslå från lokala tygaffären.

Mönster: Mätte direkt från påsen från källaren.

++: Att jag kanske kan slippa köpa så många plastkassar.
---: Att jag inte fick till det så lätt som jag hoppats på, men
mest för att bärremmarna kom på fel sidor. Hur kan
man vara så klantig??

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att bärpåsen blev fin. Den fyller absolut dess funktion och kommer säkert att kunna bära en del av det inköp vi gör då vi handlar.

Det gör inte något att den blev lite felsydd, det hade dock varit bra om påsen hade varit bärbar åt andra hållet om du förstår vad jag menar. På så sätt så skulle man kunnat ta den på cykelstyret utan att behöva ha den in i hjulet hela tiden. Saknar det på de platspåsar man köper i butiken med, så detta är inget negativt just mot din fina hemmagjorda tygpåse.

puss o kram / T