torsdag 13 november 2008

Julstrumpeswap 08

Mitt bidrag i swappen. En julstrumpa med applikation.

Motiv: Själva motivet har jag konstruerat utifrån olika målarbilder jag hittat på nätet.
Material: Eftersom jag lovat mig själv att inte köpa nya tyger innan jul blev det att trolla med det som fanns hemma. Granar i fleece och djungellakanen från Hemtex. Stammar är i krossad velour. Några fleecefiltar bidrog till varma halsdukar och en kjol trollades om till en hatt. Det som var lite klurigt hur jag skulle göra var ansiktet, tillslut så föll det på att sy tät söm på vanliga maskinen. Snyggast hade nog varit att brodera men där sprack min tid och material. För övrigt är jag riktigt nöjd med det röda tyget med de oregelbunda prickarna blev fint "snöfall".

+++ Jag gillar den, det är kärlek.
--- Tja, det är tekniken vid applikation. Hur kan man glömma att använda totaly stable??? Hade ju det tom hemma. Men det var inte lönt att ta det när jag kom på det. Som tur va så stabiliserade "snön" upp ganska bra. Men nästa ggn.... Ett annat minus skulle väl vara att den blev lite smal... men det får plats små paket :D och då kan man ju få fler :P

Nu väntar jag bara på spänning på den som jag ska få. Den är ngn dag sen så jag hoppas den kommer denna vecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den är ju alldeles underbar! Lycklig den som får den...

Anonym sa...

Vad fin den blev!!

Therese sa...

tack så mycket för den fina julstrumpan

Anonym sa...

oj, vilken söt!