söndag 2 november 2008

testing testing

Japp så känns det. För någon vecka sedan kom så äntligen mina efterlängtade elefanter och Ugglor hem till mig. Och igår var stora tvättardagen här, fick till 2 pass i tvättstugan så 12 maskiner avverkades varav en hel del tyger (naturligvis inköpta innan november månad). Nu väntar ju det roliga att sätta saxen i dem, iväntan på att jag vågar mig på att sy en muddkantning så fick det bli dregglisar för hela slanten.
Först färdiga blev dessa:
Tyger:
Ugglor från Jofotex
Turkos/Brunt tyg från Furulunds
Tandtyget från Stoff och stil

Mönster: Se föregående inlägg det är från en på Familjeliv iaf

Sömnad: Börja i spetsen, tuta och kör runt om. Slå i knapparna (ska göras idag) Färdig!

Har ett par till utklippta som bara ska sys, men först ändra färg i OL. Kan undra om jag är modig nog att ge mig på att kanta med mudd idag :/ eller om jag hinner för den delen. Kyrkan ikväll, ska dit och höra uppläsningen av de som avlidit under året samt pynta farfars grav. När jag ändå är i krokarna ska vinterdäcken sättas på, här har nämligen varit frost 2 nätter nu= vinter på västkusten. Fick lära mig att nya däck ska köras in lugnt och försiktigt de första 100 milen... färdig om en vecka. Lite out of topic men ha en bra helg.

Inga kommentarer: