söndag 2 november 2008

Jag kan...

Jag har länge velat sy något annat än stumma tyger, men har inte vågat riktigt. Kanta med mudd verkar ju så svårt. Outforskad mark, som att hoppa i på djupt vatten för första ggn utan flythjälp. Läskigt men ändå spännande. Så idag har jag sytt klart en massa, spammat min blogg med massa inlägg OCH gjort ett par hängselbyxor som jag kantat med mudd. Stolt.

Eftersom mina andra ugglor och elefanter blev dregglisar fick de bruna bli byxor. Kanten är kanske inte den jämnaste och gör sig inte på denna bilden. Men den är över förväntan för att vara min första.

Mönster: Ottobre 6/07 storlek 56
Tyg: Jofotex
Sömnad: Sjukt enkel. Sy ihop mitt bak, sy grensöm. Sy i muddar och kanta.

Ska helt klart göra några till. Klänningstiden är förbi, nu väntar byxtiden för symaskinen.







Denna klänning började jag på för ett par dagar sedan. Nu har jag ett antal tyger som går att arbeta med ihop så då är det kul att leka lite med dem.
Mönster: BabyCool
Tyg: Stuvar från lokala tygbutiken
Sömnad: På denna sydde jag ihop framstycket. Sydde infodringen på bakstycket. Axelsömmarna och sedan sidosömmarna. På med snedslå och pryd verket med en namnlapp. Banka i knappar och sen är det klart.

Efterlyser ett annat mönster på klänningar i mindre storlekar som kan sys i stumma tyger. Hade varit lite skoj att variera sig.

Nu var det slutbloggat för mig idag. Natti natti

3 kommentarer:

Helena sa...

Fina byxor!

Solveig Lövendahl sa...

Jag håller med Helena, jättefina elefantbyxor!

florin design sa...

Å jag håller oxå med!!!!