söndag 19 juli 2009

Det gick till sist...

I morse började jag riktigt flitigt med att klippa till lite saker och lite till. Några meter tyg mindre i hyllorna och det behövs ju om man ser vilka underbara tyger som skall komma från JNY design och så har jag några jag vill ha från Mjuka tyger. Så man kan ju hoppas att Jofotex inte tar fram något mönster man verkligen bara måste ha just nu för det klarar inte kassan av.

I alla fall så har jag fått ihop ett alster än så länge :D


En vändsydd babyfilt

Mönster: Använde samma mall som flanellfilten, ca 87*73cm tillklippt
Material: Limegröna kaniner från Jnydesign och brun velour från Stoff och stil
Sömnad: Overlockade ihop filten, strök på mellanlägg längs med kanterna. Vände och sydde igen vändningshålet för hand. Sedan en våffelsöm runt om.
Plus: Blir mysig filt för Knyttet att mysa i när regnet smattrar hela hösten.
Minus: Som jag slet för att få till rätt inställningar på våffelsömmen. Tur nerverna var på min sida, men efter 30 minuter var jag nära ge upp. Visade sig vara undertråden som spökade *morr*

3 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Kjempeflott filt:)
Jeg har sett det ene stoffet Jofotex trykker opp nytt av snart og det er bare utrolig stilig,så du må nok bare sy i vei;)

od Andulky sa...

Superläcker! Vet vad du menar med alla nya fina tyger..

Heilt spesiell sa...

Det nye stoffet jeg så som skulle komme i flere farger gikk i grønt og gult ihvertfall..husker ikke akkurat motivet men når jeg såg det husker jeg at jeg har sett det før fra 70 tallsklær eller lignende.Det var virkelig stilig og blir perfekt til barneklær o.l.
Tror også det var i mørk blå+ hm...var det rødt mon tro..
Tror det skulle komme i August eller ihvertfall til høsten.Kjekt at du liker bloggen min og jeg legger deg til også:)