söndag 12 juli 2009

Snuttefilt

För ett tag sedan hittade jag detta mönster och tänkte att det vore skoj att testa. Igår äntligen tog jag mig i kragen och började klippa till mönstret och kolla tyger. I beskrivningen så är det samma tyg på alla fenorna och 2 olika på kroppen. Jag gjorde istället en djupdykning i min snuttlåda och klippte till delarna efter vilka tygbitar som passade i storlek. Tycker det var en kul grej att göra och får så olika karaktär beroende på vad man har för tyg i den. Bra sätt att bli av med småbitar.


Snuttefilt "Fisk"

Dock upptäckte jag i efterhand vissa saker som jag skulle tänkt på innan.
  1. Mönsterpassningen på kroppen...
  2. Fenornas placering. Jag följde mönstret men hade nog sett bättre ut att sprida dem lite till.
Sen borde jag verkligen bli bättre på det där med handsömnad. Broderiet av mun och ögon tycker jag själv blev jättebra, men att sy igen små öppningar är inte min grej. Får verkligen träna på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vilken rolig! Och smart sätt att få användning av lite stuvbitar =)