söndag 19 juli 2009

Giraffilt

Så här på kvällskvisten fick jag äntligen till filt nummer 2 för dagen och det går framåt *trumvirvel* var bäst att passa på när inställningen för våffelsömmen ännu fungerade.


Finns inte så mycket att säga om denna filt egentligen, då det följde samma arbetsordning som filten i förra inlägget. Materialet är dock lite annorlunda. På framsidan är det ett flanelltyg som jag hittade på tyglagret i Kållered i veckan. Massa små underbara giraffer är det på det. Baksidan brun velour från Stoff och stil. Sömnaden gick betydligt bättre på denna än på förra, övning ger färdighet, eller om det kan vara mellanlägget som gör hela skillnaden?? Tack Marie Frost för det fina tipset. I väntan på sin rätta användare får den ligga i barnvagnen och vänta...

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!!

Anonym sa...

Girafferna är så söta! Har också tittat på dem, men det slutade med spökflanellen för mig, som jag såg att du också hade hittat ;-)

Du lyckades ju riktigt bra med våffelsömmen också, har samma på min maskin och håller med om att den inte är lätt att få till så att det ser bra ut.

Är det Knyttet som är den "rätta användaren" eller ska någon annan få njuta av filten? =)