söndag 12 juli 2009

Sommarkläder

Kan ju hända att sommaren faktiskt kommer tillbaka och då är det ju synd att Knyttet skall behöva jättevarma kläder på sig så jag knåpade ihop 3 kortärmade lite tunnare bodys.

Mönstret har jag skapat själv, är inte riktigt nöjd ännu med knäpplösningen i ärmen men är nog lättare att fixa till när Knyttet har haft på sig dem. Hade kunnat piffa till dem i det oändliga egentligen, men nu valde jag vitt för att det skulle gå att matcha till så mycket som möjligt.

Flodhästar från Jofotex, Lime/blå Prickigt från stoff och stil och Mussepigg från Gittes tygkällare. Den vita mudden från lokala tygaffären.

Med dessa 3 är jag på god väg mot riktigt bra kantning, var det bästa försöken hittills och det kändes riktigt bra.

2 kommentarer:

Píckelniga sa...

Underbar blogg !! Så mycket fint du har gjort :)
Lägger till dig i min lista så jag kan kika in när du gör mer :)

od Andulky sa...

Så små och söta!!