lördag 7 februari 2009

Flodhästarna flyttar in

Lilla Knyttet måste ju givetvis få ett par plagg i det nya Flodhästtyget från Jofotex. Jag började klippa till i det "lime"färgade - även om jag kanske inte vill kalla just färgen för lime tycker jag att det blev himla bra till sist.

'
Det blidde ett par byxor och en liten mössa till.

Mönster:
Till byxorna fick jag av en snäll tjej på FL, justerat lite granna. Mössan är ritat utifrån 2 babymössor från HM.

Bäst: Att Knyttet nu har några kläder när h*n anländer för i affären är det svårt att hitta något.

Sämst: Den vita mudden är slut, sånär på att det räcker precis att kanta bodyn även den i flodhästtyg. Samt att jag inte riktigt hade någon bra trådfärg till mössan, men sömmen syns ju inte, vilket är det viktigaste.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vilket underbart gulligt tyg! Och så sött med små minikläder! Håller med om att det inte finns så mycket roligt i affärerna för nyfödda, det mesta är så färglöst.

Hoppas allt är bra med lilla Knyttet i magen!