söndag 1 februari 2009

Stora bankare dagen

Idag har jag suttit och sitter fortfarande och bankar knappar, tycker det är så tråkigt så jag tar en paus och visar något färdigt och något nästan färdigt.

Först ut:
En body i storlek 50 det vanliga mönstret från Ottobre.
Mussetyget kommer från Gittes tygkällare, gillar denna kombinationen, har sett den i mer röd/blå innan. Strechjersyn kommer från stoff och stil.

Bäst: Tada, den är färdig med knappar och allt. Vem hade kunnat tro det om mig för ett par månader sedan.

Sämst: Är nog ingen "vanlig" 50 så får nog jobba om lite så knyttet får några kläder i början trots allt.



En snäll tjej i sytråden var delade med sig av sitt mönster på omlottbody u storlek 44. Har haft den utklippt bra länge men dragit mig så för att sy kantbanden. Men idag tog jag mod till mig och mätte och trixade. Nu saknas bara en knapplösning... har en idé som kan vara värd att prova.

Filurtyget är framtaget av Kamelont design och köpt via Mjuka tyger. Tyget är ekologiskt vilket är jättekul. Den bruna stretchjersyn kommer från lokala tygaffären.

Bäst:
att målet närmar sig

Sämst: Att jag skulle vilka ha en body till i lime som kan matcha ett par sköna muddisar.


Åter till min lilla knapptryckarverkstad

Inga kommentarer: