lördag 7 februari 2009

Jag börjar få kläm på det

Det där med muddkantning har ju inte riktigt varit min grej, men skam den som ger sig brukar jag säga. Kan andra göra det så kan jag - så det så. Idag kan jag stolt säga att jag är nästan nöjd, så när som på ca 4 cm så ser det bra ut, så nästa gång blir det bra. Man kan ju verkligen se förändringen från de första försöken och nu - härligt att se att det går framåt.

Nu till vad det blev:



En body i det limefärgade flodhästtyget från Jofotex. I storlek 44. Ska bara beställa knappar så att jag kan ha en ny bankardag, men det är ju ingen panik. Knyttet är inte här ännu.


Funderade ett tag på vilken färgkombo jag skulle välja, är svart runt flodhästarnaoch någon lime i den här färgen har jag inte. Tycker att vitt blev fräsch och den skall ju funka när det fortfarande är sommar så.

Mönstret kommer så klart från F.A.E som de tidigare.




Sen blev det även en liten mössa i rött Uggletyg även det från Jofotex. Så lätta att sy att man ju hade kunnat göra hur många som helst. Men så värst många lär man ju inte behöva...

3 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vad kul att mönstret kommer till användning. Så fint med flodisar också.

Lilla NovaK sa...

Vad fin bodyn blev! Jag har inte varit inne hos dig tidigare, men jag kommer tillbaka! =)

Äppel Päppel sa...

Vilken söt lite pyttebody! Urgullig!