tisdag 17 november 2009

Ett vilt UFO är infångat

Ända sedan jag fick hem apor och lejon så har denna body legat halvt utklippt. När jag hade tillklipparfrossa förra veckan så var det dags att få till de sista delarna. Nu är den även ihopsydd och den resan var allt annat är spikrak.

Mönster: Från Ottobre

Material:
Apor och Lejon fFrån Jnydesign, presis som jersyn jag kantat med. Dålig färgåtergivelse på det röda, mer tomatröd i verkligheten

Sömnad: Nog för jag svurit en hel del åt de krullande kanterna. Men muddrulån i kuvertöppningen blev riktigt fin. Ihopsömnaden var smärtfri. Sen var det kantningen i bensluten... sydde fast remsan PÅ FEL HÅLL... problem är till för att lösas. Så istället för att sprätta så vek jag ner remsan på framsidan och vek in kanten och sydde med tvillingnålen. Blev riktigt bra till sist. När jag som bäst höll på att vika ner kanten så visade det sig att det hade blivit ett stort veck som fastnat i OL-sömmen... så det blev en del sprättande för att få den loss.

Plus: Att den blev klar till sist :D Hon ska få ha den i morgon när jag fått i knapparna

Minus: Tycker färgen är lite dassig. Gillar husvagnstyget bättre.

Inga kommentarer: