onsdag 11 november 2009

Nya spishanddukar

Har hur mycket som helst tillklippt från veckan som gått och betar så sakta mig igenom högarna. Bakom dom högarna finns alla numera UFO-högar vilka jag tänkte ta tag i för syhörnan ser för stökig ut och så får jag knappt plats på strykbrädan *illa* saker överallt är det med. Säkert ingen som känner igen sig i det jag skriver nu. Men jag ska råda bot på det och syr för glatta livet i alla tyger som ligger där (för i veckan kommer det nya)

2 nya spishanddukar

Mönster: Avritad köpevariant
Material: Småhanddukar från gömmorna, tygerna från Stoff och stil
Sömand: Simpelt, sy alla kanter utom öppningen, vänd och kantsticka den. Stoppa i handduken, fördela handduken och sy en raksöm över. Done!

Jag är nöjd, nu har vi några att byta med, sömmen över handduken blev så bra på BÅDA sidorna. Nackdelen är väl att de inte matchar köket men det är det inte mycket som gör...

Inga kommentarer: