onsdag 18 november 2009

Husvagnstunika

Idag medan liten sov middag så hann jag sånär färdigställa denna tunika. Ännu ett alster från min klippa till massa saker dag.


Mönster: Modifierat Meedom & Meedom

Material:
Från JNY design. Hade från början sållat bort detta mönster då man tyvärr inte kan ha alla (även om man gärna vill). Lyckliga mig fick en bit när min leverans blev försenad :D Tack tack. Måste säga att jag gillar detta framför apor och lejon som jag köpte. Så chansen finns att nån meter får flytta hem till mig fram över.

Sömnad: Påbörjades igår, och allt som kunde gå fel gick nog fel. Ärm åt fel håll bl.a. Men så idag fick jag till det. Enda minus är att jag råkade få knäppningen med öppningen framåt, men för hoppningsvis är det inte många som stör sig på det ;)

Plus: Himla fin i färgerna, även om kortet visar något annat.

Minus: Trotsig 4 månaders bebis tyckte inte om den. Gillade visst tågen bättre.

Nu ska jag försöka knåpa ihop ett par leggins, sen är det nog väldigt stopp i produktionen av storlek 68... får helt enkelt börja på vårgaderoben.

Inga kommentarer: