lördag 14 november 2009

Han är väl för underbar

min sambo. Veckan innan vår dotter föddes, för ganska exakt 4 månader sedan så ville han sy något till vårt barn. Han botaniserade och kombinerades bland alla tyger innan han hittade en kombination som föll i smaken. Fanns flera bra, men tyvärr var antingen trikån eller velourbiten för liten.


Valet föll alltså på Jofotex gula flodhästar. Baksidan har lejongul velour från mjuka tyger. Han har gjort allt själv med viss vägledning i sömnadsinställningar t.ex. Allt har varit klart i 4 månader så när som stickningen runt kanten. Han valde till sist att sy dekorsömmen med svart vilket jag tycker var ett fint val.

Jag är stolt och han är stolt. Han sa till och med att han kan tänka sig sy något mer när hans c-uppsats är färdig. Så jag väntar med spänning.

Dotterns betyg idag kunde nog inte varit högre, den åkte rätt in i munnen ;)

Tack vare min sambo så har jag nu en annan söm jag ska testa till mina fållar i fortsättningen. Tack tack

3 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Så koselig!!Flinke mannen din:)

od Andulky sa...

Så fin! Härligt med händiga män :-)!!

Sjöormen sa...

Hmmm... skulle vara kul att se min sambo försöka sig på att sy. Han påstår att han har symaskinskort :-P
Har börjat bygga på min egen ufo-hög, har klippt ut till en tunika till min syster och en till mig. Ska bli kul att sätta tänderna i :-)