tisdag 10 november 2009

Fri tolkning av en finlandsklädsel

Sambon önskade för ett par dagar sedan en blå/vit klädsel som Zelda kunde ha när Finland spelar hockey. Har sedan länge funderat på vad jag ska sy av de turkosa flodhästarna och en tunika har planerats för.

Blått och vitt med en touch av cerise

Mönster:
Ottobre
Material: Flodhästar från jofotex oxh mudd från stoff och stil
Sömnad: Finns inte mkt att orda om. Allt flöt på väldigt bra. Gjorde en bredare fåll där jag använde mig av tvillingnål.
Fundering: Ska man lägga på en applikation i cerise för att lyfta fram det mer? och i så fall vad för slags applikation?

Nu kan man hoppas att inläggen kommer något tätare. Har nämligen en massa tillklippt så jag kan sy när lillan sover. Sen tänkte jag beta av några ufon (städa syrummet).

Inga kommentarer: