måndag 9 november 2009

Svar på bytesfrågorna

Åhh jag har nu anmält mig till mitt första större hemlisbyte. Ska verkligen bli spännande. Varit runt och bekantat mig lite med de andra bytesmänniskorna och flera nya bloggar för mig, riktigt roligt bara det.

Så här kommer mina svar

1. Hur många barn har du och vilken sort?

Jag har ett barn, en tjej på snart 4 månader.

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?

Senaste mätningen var huvudet 40cm. Kläder har vi börjat med storlek 68 i överdelar, 62 i byxor. Hon är lite knubbig av sig om mage och armar.

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?

Jag själv är en smal Small människa, 36 i skostorlek.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?

Nybörjare på väg mot medel i sömnad, stickning fattar jag inte alls hur man gör och virkning kämpas tappert med.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?

Läsa sybloggar

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?

Själv syr jag mest i Velour, interlock och de nytryckta singeljersytygerna.

7. Är du allergisk mot något?

Nej

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?

Mycket färg, gärna starka klara färger. Ogillar puttenuttigt som babyrosa och babyblått

9. Vad läser du för typ av böcker?

*skräplitteratur* men har gått över till att lyssna lite mer på ljudbok

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?

Ottobre

11. Nytt eller second hand?

Själv köper jag mest nytt, men ibland kan man lyckas hitta saker/tyger man kan sy om.

12. Pojk/flick eller unisex?

Flickigt men gärna tufft, eller unisex.

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?

Silkiga material

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?

Nya nålar, någon form av markeringspenna som funkar. Lilla sprättaren är ju alltid borta trots att det ska finnas 3.

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?

1 m tyg

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?

Ett byxmönster för barn med lite skönt puff där nere men i övrigt ganska smala.

Till mig ett tunika/klänningsmönster

Dockklädersmönster



Inga kommentarer: