fredag 10 april 2009

Aprilutmaningen rullar vidare

Ja, jag skrev upp mig på aprilutmaningen som består av att färdigställa ett UFO i veckan. Förra veckan var jag flitig och fick ihop två, hoppas det kan räknas om det skulle knipa med tid i slutet av månaden.


Ännu ett UFO som låg i gömmorna i det som ska bli Knyttets rum. Är en helt vanlig dagiskasse men det enda som fanns var sidostyckena i flodhästsyget. Så i min klippiver igår kväll så satte jag saxen igen i flodhästarna och gjorde en botten. Fine.

Men sen var det det där med insidan och vändbar påse. Hade tänkt kanta med svart snedslå och rött och svart gillar jag så då fick det bli ett rött fodertyg med vita prickar.

Min nya pressarfot fick ännu en gång testa på att jobba lite och jag måste säga att det har gått framåt. Och vilken skillnad det är på snedslå och snedslå. Den jag använde nu är stoff och stils och passar ypperligt i pressarfoten. Kantningen gick helt smärtfritt och helt klart bäst hittills :D

Även om jag verkligen skulle vilja tillbringa all tid vid symaskinerna just nu, så väntar uteplatsen och en studiebok :/ Men har lovat mig själv lite pauser om jag är duktig och pluggar. Har nämligen lite kvar på mina presenter jag pillar på.

1 kommentar:

Marie Frost sa...

Jodå, det får räknas om det behövs! Jag skrev ju bara att det skulle vara ett per vecka, inte att det måste vara ett för VARJE vecka. Ett "i genomsnitt" kan man ju därför också tolka texten till! ;)
Fin kasse!