måndag 13 april 2009

Lite morgonpyssel

Hade en tillklippningsdag i fredags och idag gjorde jag färdigt 2 stycken blöjfodral. Använde mig av detta mönster. Gick väldigt lätt att sy så när jag fått en liten så får jag utvärdera hur de funkar. Är ju lätta presenter att knåpa ihop annars.

Material: Prickigt yttertyg från Stoff och stil, Kattyget är ett lakan från Karlssons. Fodertygerna syns inte men kommer från IKEA och Stoff och stil. Kardborrebanden kommer från Furulunds i Borås.

Mönster: Härifrån

Sömnad: Använde min vanliga till kardborre och namnlapp. Sen Overlockade jag ihop påsarna. Ol även när locken syddes ihop. För att sedan kantticka med den vanliga.

Plus: Snabbt, lätt och enkelt. Varför har jag väntat så länge? Nu kan jag testa något nytt :D

Minus: Den prickiga har lite konstig flärp på locket, lättare att ha raka kanter än de böjda där tycker jag. så det ska det helt klart bli i framtiden.

Inga kommentarer: