söndag 19 april 2009

Present till svärmor

Idag fixade jag ihop en present till svärmor. Vi har varit där på kalas för längesedan men då utan present så tänkte att idag ska hon få en.
Vad ska man ge en som har allt?
I detta fallet föll valet på tygkassar, blivit några såna nu på sista tiden. Tänkte även göra några till mig själv för de är ju betydligt kraftigare än de i plast som man släpar hem från affären hela tiden. Enda kruxet är ju att man ska komma ihåg att ta med dem dit :P

I alla fall hittade jag ett mönster här som jag har sytt efter.

Material: Den till vänster är i ett Stoff och stiltyg med cirklar på, fodret i påsen är ett rött tyg från IKEA. Den andra påsen är sydd i ett påslakan med katter på, fodrat med rosa lakansväv.

++: Blev himla nöjd med dessa två, och den ena är redan invigd.

--: skulle väl vara att tyget med cirklar nästan är slut nu, gick fort att göra av med tyg nu när man gör större projekt än babykläder.

Men eftersom man har lite småbitar liggandes så tänkte jag i väntan på nya roliga trikåtyger ska dyka upp, sy lite dockkläder. Kan ju alltid vara bra som present att ha liggandes, för köpta dockkläder är ju inte såååå roliga.

EFTERLYSNING
Har hittat en jättetrevlig bok med mönster för en babyborn-docka. När jag var liten hade jag en Skrållandocka, hade varit kul att sy lite till henne. Men vart kan jag få tag i såna mönster?? Är inte så haj ännu på att bara förstora upp :P

1 kommentar:

Helena sa...

Biblioteken har bra böcker om dockkläder. Jag har avänt olika upplagor av "Dockans nya kläder" sen jag var liten... Den har mönster till dockor i olika storlekar, från 28 cm till 45 cm. Några Barbiekläder på slutet också. Åtminstone är det så i min bok. Lycka till!