lördag 4 april 2009

Del 1 i Aprilutmaningen


För ett par dagar skrev jag upp mig på en utmaning hos Frost. Nu är denna veckas projekt klart. När jag läser min egna blogg ser jag att de påbörjades någon gång innan 12 Oktober för då blev dessa klara.

Mönster: Från en bok av Elsebeth Gynther, inte den nyaste, lånad på bibblan för längesedan.

Material: Elefanttyget från Stoff och stil. Mudd är från lokala tygbutiken, precis som snedslån.

Sömnad: Hade sytt klart allt utom besparingen och hängslena som bara slängde runt i rummet som ska bli knyttets. Hittade ingen beskrivning så jag sydde en egen variant och den blev faktiskt bättre än den förra.

++: Att de äntligen är klara och slipper ligga och skräpa. Gillar modellen, ser härligt pösiga ut.

--: Skulle väl vara att de legat så länge. Kommer passa Knyttet lagom till jul kanske och då är det ju inte såååå varmt.