måndag 13 april 2009

Resultatet är klart

Här var det härligt ljus olivgrön :D
Satt som ett litet barn och kollade på tvättmaskinen med stora ögon när mitt första färgbad gjordes igår kväll. Så spännande att se förvandlingen och efter ca 10 minuter så kunde man ju nästan se det färdiga resultatet. Jag vart i alla fall nöjd med mitt försök.











När jag ändå var i färd med att testa färga tyger så fick några av Knyttets första kläder sig också ett bad. Ville ha en härligt mjuk grön färg och la därför i mycket textil, vikten var 1400g och max är 1500g. I tygväg åkte det in mest tyg från stoff och stil denna gång. Tandtyget, det nya elefanttyget, lite vit mudd och så vit velour som jag inte tror jag kommer använda så mycket. Även en bit av JNYs kanintyg fick bada. Färgerna stämmer ganska väl överens så nu ska jag bara fundera på vad jag vill göra med dem.

Har redan planer för nästa bad, textilierna ligger uppvägda, ska bara ordna färg först. Någon som kan tipsa om roliga tyger att färga, har ju sett elefanter och Ugglor och de kommer troligen få sig en omgång de med så småningom men andra. Typ med stjärnor, prickar eller andra enklare mönster?

1 kommentar:

Sjöormen sa...

Vad mysigt det blev!