torsdag 9 april 2009

Vårstädning på tyglagret forts

Har äntligen fått för mig att i alla fall klippa ut saker som jag velat testa att sy nu en längre tid. Känner mig dessutom riktigt duktig när jag inte springer och köper en massa nya tyger utan faktiskt matchar ihop dem som jag har hemma. För en hel del tyger blir det ganska snabbt när man börjar sy. Och vad ska man göra med alla??

Ett tag försökte jag ge mig själv ett belöningssystem, sy si och så mycket och du får köpa så mycket tyg. Allt för att lagret inte skulle bli för stort. Gick väl sådär när man fick stoff och stils säsongskatalog, samtidigt som man hittade flera roliga på mjukatyger.se Än så länge denna månad har jag iaf bara använt sådant som finns hemma... men jag väntar med spänning på nästa leverans :D

Vad är det då jag klippt till?
Kan inte avslöja för mycket då vissa av sakerna ska bli presenter, men jag har i alla fall klippt ut de resterande delarna till ett UFO-projekt samt ett blöjfodral och det är ju alltid något. Presenterna är prylar som tar lite mer tyg än barnkläderna jag sytt sista tiden så det tar helt klart på lagret. När jag får tid så ska jag nog minsann göra en uppsättning till mig själv också.

Inga kommentarer: