måndag 8 februari 2010

Mössor och scarfs

Bara för att göra något med alla mina tyger som ligger där i hyllan och bara väntar på mig så klippte jag till en massa mössor och scarfs. Och när jag ändå var i klippartagen så fick vissa bitar användas upp helt. Vårstädning helt enkelt.Nu har vi ju inte användning av hur många mössor som helst i det här hushållet men tänkte lägga upp en liten bloggshop om nån dag som jag tänkte lägga ut dem i.

En haklapp i filurtyget från mjuka tyger.
2 scarfs i egenfärgat tandtyg från Stoff och stil

Mössmönstret är från Doris och Assar
Scarfmönstret har jag knåpat ihop själv från en större variant
Tyget är Johanna Ahlards Apor och lejon i jersy köpt hos JNY design

Ingrids husvagnssemester i turkost.
Ursprungligen från JNYdesign

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt med matchande set! Jag är imponerad av hur alla lyckas få det så snyggt med overlocken runt "flärparna" som man knäpper scarfsen med i bak, jag har inte riktigt fått in snitsen när det gäller att komma runt på bra sätt.. =)

Unknown sa...

Wow vad snygga grejer du gör!! Tror jag verkligen du kan tjäna på!! Hur kan det komma sig du är så intresserad av det? Och så duktig!! Jag blev väldigt intresserad!! Kan man beställa saker av dig kanske?? Kram