tisdag 2 februari 2010

Viltvarning


Först ut i kvällens bloggning är en Cillaklänning i Jofotex gula flodhästar. Sista snutten som fanns kvar så det räckte inte till oken men en mössa fick jag ut och den är bloggad om tidigare. Sprättaren har fått jobba på högvarv då ärmhålen inte blev snygga alls först så sen använde jag tvillingnålen. Fållen lyckades på 3:e omstarten. När jag äntligen trodde den var färdig och skulle fota den så visade det sig att jag missat att få in lite av ovandelen i oket *sprätta igen* sen tog det lite tid att få den lilla ändringen klar, men nu så. Och med tanke på hur lång tid projektet tog från början till slut så kan jag vara glad om lillan hinner använda den 2 ggr.

Mönster: ursprungligen från ottobre, men detta är en omarbetad version från Strömming.

Material:
Flodhästar från jofotex, vit jersy från Gittes tygkällare

Upp: Den blev inget UFO och strykbrädan börjar bli fri från påbörjade projekt. Kan snart ha tillklippningsmaraton igen

Ner: Gör om gör rätt... att det ska ta sån tid

Dagens andra alster är en body i Johanna Ahlards finfina Apor och Lejon som finns att köpa från JNY.
Mönster: Det vanliga från Ottobre, kan vara nr 5 /2006 storlek 68 men förlängd i grenen till 74.

Material:
Gula apor och lejoninterlock från JNY, brun mudd från lokala sybutiken.

Sömnad:
Gick allt annat än smärtfritt även här. Klantig kan man sammanfatta min sömnad med sista dagen. Lätt som en plätt numera att sätta på kantbanden när jag skippar tvillingnålen och dessutom har stödsömnaden innan övervikningen. Mätte ut omlotten sydde ihop, sydde fast ärmar och sydde ihop bodyn. Upptäckte då att omlotten var åt fel håll så sprätta sprätta...

Upp:
Lillan kommer kunna ha den ett tag innan den blir för liten :D

Ner: Min klantighet

Detta var min sista body på ett tag. Nu vankas värme och sol tänkte jag och då går vi över till tröjor och klänningar.

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Hej!
Har ett nystan Hjortron kvar om du är sugen på sockor i mindre storlek!
Om nu värme och sol trots allt dröjer...