lördag 23 maj 2009

Den som inga byxor har...

han får gå med rumpan bar. Ekade lite tomt på muddbyxor i Knyttets klädhögar så jag tog mig i kragen och rättade till detta idag.


Mönster: De 2 paren längst fram är ett modifierat mönster från F.A.E. Bakom är förminskat och förändrat från Meedoms bok med hjälp av ett par från Lindex.

Material: Från den lokala tygbutiken kommer den turkosa och bruna mudden. Brun, grå och gul (omfärgad) velour är från Stoff och stil precis som Lime, turkos och gul (även den egen färgad) mudd. Den ljuslimefärgade och turkosa velouren kommer från Mjuka tyger.

Sömnad: Är ju superenkelt OM inte maskinen krånglar vilket den gjorde idag. Den gjorde stora öglor på baksidan mm, så nu har den fått sig en rengöring och går betydligt bättre. Även justerat lite på inställningarna. Saknas namnlappar men får ta det en annan gång :P

Plus: Att de äntligen är gjorda. Nu kan jag roa mig med att kombinera ihop de sista bodysarna.

Minus: Definitivt maskinkrånglet. I övrigt inget.

1 kommentar:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Vad mycket fint du syr jag lägger till dig i min blogglista bums :)